Pozycjonowanie stron internetowych.

Jakie czynniki wpływają na pozycję strony w google?

- Wiek domeny,
- Słowo kluczowe w nazwie domeny,
- Historia domeny,
- Deklaracja własności WHOIS,
- Krajowe rozszerzenie np. pl,
- Słowo kluczowe w tytule strony,
- Słowo kluczowe w opisie strony,
- Słowo kluczowe w nagłówku h1,
- Słowo kluczowe w treści strony,
- Długość treści,
- Nasycenie treści słowami kluczowymi,
- Prędkość wczytywania strony,
- Brak powielonych treści,
- Optymalizacja grafiki,
- Aktualizowanie treści,
- Eksponowanie słów kluczowych w treści,
- Słowa kluczowe w nagłówkach h2 i h3,
- Linkowanie do wartościowych serwisów,
- Ilość linków wychodzących,
- Multimedia na stronie,
- Struktura linków wewnętrznych,
- Błędy walidacji W3C,
- Długość url,
- Słowa kluczowe w adresie,
- Listy numerowane i wypunkowane w tresci,
- Dane kontaktowe na stronie,
- Mapa strony,
- Lokalizacja geograficzna serwera,
- Certyfikat SSL,
- Unikatowe opisy strony,
- Wersja strony na urządzenia mobilne,
- Korzystanie z Google Analytics,
- Liczba domen linkujących,
- Wiek domen linkujących,
- Liczna linkującyh adresów IP,
- Liczba stron linkujących,
- Zakotwiczenia w linkach,
- Tytuły w linkach graficznych,
- Linki ze stron o wysokim autorytecie,
- Mikroformaty Schema.org,
Ta lista nie przedstawia wszystkich możliwych czynników wpływających na pozycję strony np. profili w mediach społecznościowych.

REKLAMA

Kasjan wycena nieruchomości Łódź,

Firma Zrobimy Porządek Łódź, Jaspisowa 63 oferuje: sprzątanie biur i sprzątanie mieszkań i domów,

Reklama na youtobe Łódź Glad sp. z o.o.

Szlifierka do płaszczyzn spc 20 - dostawca FUM sp. z o.o Pabianice

Tworzenie landing page- braciakonieczni.pl

Pompy ciepła - BM - nowoczesne systemy grzewcze

Mobilna bania na wynajem - Gama Wellness & Spa

Adwokat Łódź - adwokat-lodz.eu

Notariusze Łódź Kancelaria Notarialna Krakowiński - notariusze-lodz.eu

Rękawice strażackie - www.rol-poz.com.pl

Kwatery w okolicach Szklarskiej Poręby - Willa pod zegarem

Jak zapewnić stronie dobrą pozycję w google?

czyli pozycjonowanie stron internetowych w praktyce.

Wybór domeny

W przypadku zakupu nowej domeny kierujmy się wskazaniami o słowach kluczowych w nazwie domeny np. dla frazy "rekuperatory Łódź" dostępna jest domena rekuperatory-lodz.pl. Mamy tu zatem właściwą frazę w nazwie i rozszerzenie .pl zgodne z językiem frazy. Do tego wybierzmy hosting zlokalizowany w Polsce i na początek tyle wystarczy. Oczwiście podczas rejestracji domeny niczego nie ukrywamy. O ile chemy mieć domenę o konkretnej historii możemy negocjować z właścicielem domeny np. rekuperatorylodz.pl. Odkupowana domena powinna mieć conajmniej 3 lata i dobre zaplecze w postaci linków zwrotnych. Jeżeli poświęcimy trochę czasu to znajdziemy choć cena może być zaporowa.

Wybór serwera

Czynnki rankingowe sugerują użycie serwera znajdującego się tam gdzie strona będzie wyświetlana. Jest to uproszczenie ale warto się nim sugerować. Sam serwer powinien spełniać kryteria szybkiej odpowiedzi /TTFB/ i szybkiego transferu. Dla prostych stron www napisanych w HTML to wystarczy jednak o ile chodzi o strony oparte na CMS ważne będą parametry procesora serwera. Kupując usługę w znanego krajowego dostawcy dostajemy zazwyczaj serwer o wystarczających osiągach. Można także pokusić się o zakupienie certyfikatu SSL. Dla stron gromadzących dane wrażliwe, jak np. sklepy internetowe, jest to wręcz niezbędne.

Wybór technologii wykonania strony

Proste strony składające się z kliku podstron można wykonać używając HTML i CSS. Zaletą takiego roziązania jest pełna kontrola nad kodem strony. Wadą konieczność zatrudnienia specjalisty bądź zdobycie stosownej wiedzy. Bardziej złożone serwisy zazwyczaj wykonywane są z użyciem CMS czyli systemów zarządzania treścią. Najpopularniejsze takie jak WordPress czy Joomla są łatwe w instalacji i w zasadzie każdy może ją wykonać. Dostępne jest wiele darmowych i płatnych szablonów graficznych. Przy ich wyborze warto zwrócić uwagę na to czy można przetestować je pod względem zgodnosci z W3C ponieważ czesto ich twórcy są bardziej artystami niż rzemieślnikami. Dostarczają one także rozwiązań niekoniecznie niezbędnych dla naszych potrzeb w postaci dołączonych skryptów, bibliotek itp. Spowalnia to działanie strony, już wolniejszej ze względu na użycie skryptów i baz danych, a optymalizacja kodu wymaga wiedzy.

Linki przyjazne wyszukiwarkom

Linki przyjazne wyszukiwarkom są standardem, choć linki bazujące na przekazywaniu paramertów w url'ach nie są pomijane przez wyszukiwarki. Warto zwrócić uwagę, że np. id produktu w sklepie jednoznacznie określa o jaki produkt chodzi. Linki mogą mieć długość do 2048 znaków jednak zalecane jest 60 - 120 znaków a optymalna długośc to 80 ze względu na wyświetlanie adresu przez wyszukiwarkę.

Merytoryczna zawartość strony

Treść strony musi być unikatowa a wszelkie cytaty z innych źródeł dokładnie oznaczone. Musi być także rzetelna i interesująca dla użytkownika. Inaczej nie możemy liczyć na powtórne wizyty z tego samego IP. Ważna jest także jej obszerność /co czasami jest problematyczne/ a także jej nasycenie słowami kluczowymi. Wszelkie matematyczne rozwiązania mówiące, że ma być tyle i tyle wyrazów czy znaków a w tym i tyle procent wystąpień słów kluczowych nie sprawdzają się, choć oczywiście są pomocne. Ważne jest by słowa kluczowe wystąpiły w treści oraz z zachowaniem stosownej hierarchii w nagłowkach h. W treści strony powinien pojawić się fizyczny adres. Warto oznaczyć fragmenty treści używając mikroformatów schema.org.

Otymalizacja grafiki

Podstawą optymalizacji grafiki jest wybór właściwego formatu. Dla fotografii niezastąpiony jest jpg. O ile grafika zawiera elementy przeźroczyste do wyboru mamy gif i png. Gif najlepszy będzie tam gdzie nie stosujemy przejść tonalnych i ograniczoną liczbę kolorów. Png jest uniwersalny jednak najobszerniejszy ze wszystkich. Wiele elementów graficznych można wykonać z użyciem formatu svg przeznaczonego do stron www.
Należy także zwrócić uwagę na rozmiary grafiki wyrażone w pixselach. Dla stron pisanych na obecnie najpopularniejsze monitory nieprzekraczalna szerokość 1980px czyli full HD. Oczywiście najważniejsze jest by przesłana na serwer grafika nie miała większych rozmiarów niż wyświetlana na ekranie w największej możliwej rozdzielczości. Należy również przeprowadzić kompresję grafiki dla potrzeb www z użyciem PhotoShop'a czy IrfanView. Logiczne wydaje się, że jeżeli plik graficzny ma więcej niż 300 Kb to warto nad nim popracować. Dla mobilnej wersji strony należy bezwzględnie przygotować osobne grafiki a zbędne usunąć.
Elementy graficzne powinny także mieć nazwy odzwierciedlające ich zawartość np. logo-nazwa-firmy.png, opis alernatywny czyli alt="logo nazwa firmy" o ile to możliwe także podpis pod garfiką.

Mobilna wersja strony

Od kilku lat brak wersji mobilnej w zasadzie eliminuje stronę z wyników wyszukiwania. Google udostępnia narzędzie do sprawdzania zgodności strony z urządzeniami mobilnymi. Warto zwócić uwagę na umiejscowienie i rozmiar elementów nawigacyjnych w wersji mobilnej strony i na optymalizację grafiki.

Szybkość ładowania strony

Jest to jeden z ważniejszych czynników rankingowych. Dostępne w google narzędzie PageSpeed Insights podaje odpowiednio dla wersji stacjonarnej i komórkowej strony parametr z zakresu od 0 do 100. Wynik poniżej 90 daje powody do optymalizacji strony np. według wskazówek podanych podczas testu. Alternatywnie warto użyć narzędzia GTmetrix.com.

Linki wychodzące

Linki wychodzące ze strony powinny kierować do watościowych powiązanych tematycznie serwisów. Starajmy się stosować ograniczoną liczbę linków wychodzących. Używajmy atrybutu nofollow.

Linki wewnętrzne

Linki wewnętrzne powinny odzwierciedlać strukturę strony. Warto linkować z teści strony, stosując właściwe zakotwiczenie, do innych stron serwisu. Liczba linków wewnętrznych prowadzących do strony pokazuje jej miejsce w hierarchii a zakotwiczenia pomagają w promowaniu jej treści.

Linki przychodzące

Pozyskiwanie wartościowych linków przychodzących jest ciągle jedną z najważniejszych metod uzyskania dobrej pozycji pozycjonowanych fraz.

@ go2.com.pl Łódź